Pablo Software Solutions
 
Prądnice i Silniki z Magnesami Trwałymi
Copyright (c) 2013 by Komel All Rights reserved
Silniki z magnesami trwałymi                          Prądnice z magnesami trwałymi





1. SILNIKI DO POJAZDÓW I INNYCH ŚRODKÓW TRANSPORTU

Zastosowanie
d) statek powietrzny (paralotnia) z napędem elektrycznym
Prototypowy napęd do paralotni opracowano w ramach współpracy pomiędzy Instytutem Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL z Katowic i Impact Automotive Technologies Sp. z o.o. z Pruszkowa.
Prace nad prototypem były dofinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego    w ramach programu Inicjatywa Technologiczna I.

Zalety napędu:
- cicha praca - wyższy komfort lotów, mniejsza uciążliwość dla otoczenia,
- silnik można wyłączać i ponownie załączać podczas lotu, co powoduje dodatkowe - oszczędności energetyczne i wydłuża autonomiczny czas przebywania w powietrzu,
- bardzo niska awaryjność - poprawa bezpiecze
ństwa lotu,
- ak emisji spalin - napęd bezpieczny dla środowiska,
- wysokie bezpiecze
ństwo użytkowania i obsługi napędu - brak łatwopalnego paliwa.

Dane techniczne paralotni wózkowej:
- moc znamionowa: 15 kW,
- moc startowa: 23 kW,
- max ciąg: 100 kg,
- czas lotu z włączonym silnikiem elektrycznym: 60 min*,
- startowa prędkość obrotowa śmigła: 2450 obr/min,
- masa paralotni: 125 kg,
- nowoczesna bateria polimerowo-litowa (7kWh).


Dane techniczne paralotni plecakowej:
- moc znamionowa: 3 kW,
- moc startowa: 9 kW,
- czas lotu z włączonym silnikiem: 50 min**,
- prędkość obrotowa śmigła: 2400 obr/min,
- masa paralotni: 37 kg***,
- nowoczesna bateria polimerowo-litowa (2,5 lub 3,2 kWh).







* - dla jednej osoby, ** - z baterią 3,2 kWh, *** - z baterią 2,5 kWh
Paralotnia wózkowa z napędem elektrycznym
Paralotnia plecakowa z napędem elektrycznym
Paralotnia wózkowa w locie

Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ
Instytut Napędów i Maszyn  Elektrycznych
KOMEL