Pablo Software Solutions
 
Prądnice i Silniki z Magnesami Trwałymi
Copyright (c) 2013 by Komel All Rights reserved
Silniki z magnesami trwałymi                          Prądnice z magnesami trwałymi





Silnik trakcyjny typu LK450X-6 do pojazdu typu EN-57
Nowoczesną konstrukcją silnika trakcyjnego jest silnik typu LK 450 X6 (rys. 1) do napędu autobusu szynowego EN57 (rys.2). Jest to trójfazowy, 6-biegunowy silnik o mocy 250kW i napięciu zasilania 2340 V. Wirnik zbudowany jest jako jedno klatkowy prętowany. Obudowa silnika posiada stopie
ń ochrony IP22. Silnik jest przystosowany do zasilania z przemiennika częstotliwości, co umożliwia napędowi pracę z płynną regulacją prędkości obrotowej.


Silnik pod względem konstrukcyjnym jest w pełni zamienny z silnikami prądu stałego typu LKf-450.
W wagonie napędowym zainstalowane są 4 silniki, 2 silniki na wózek - po jednym na oś.













Silnik trakcyjny typu EY541-X4 do pojazdu typu EU-07
W 2010 w KOMEL-u zaprojektowano nowoczesny silnik klatkowy do zastosowa
ń trakcyjnych (Rys. 1). Jest to 4-biegunowy silnik o mocy 800kW i napięciu zasilania 2340 V. Silnik pod względem konstrukcyjnym jest zamiennikiem silnika prądu stałego EE541 produkcji DOLMEL.  Umieszczny jest w układzie napędowym lokomotywy EU-07, gdzie zainstalowane są 4 silniki,  po 2 silniki na wózek - po jednym na oś.

Silnik stosowany jest w lokomotywie typu EU07, która jest najpowszechniej spotykanym elektrycznym zespołem trakcyjnym na polskiej sieci kolejowej. Obsługiwane są nim pociągi osobowe i towarowe. na rysunku 2 przedstawiono przykładowe zdjęcie lokomotywy.
Silnik trakcyjny typu LK450X-6
do pojazdu typu EN-57
Autobus szynowy typu EN-57
Silnik trakcyjny typu EE 541 X4
o mocy 800 kW, 2p=4 i napięciu zasilania 2340 V
Zobacz także

Typy oraz szczegółowe parametry silników synchronicznych z magnesami trwałymi

Szczegółowa prezentacja na temat silników z magnesami trwałymi do zastosowań trakcyjnych

Zespół napędowy typu typu EU07
Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ
Instytut Napędów i Maszyn  Elektrycznych
KOMEL